Ukrajinska videoigra na prokleto upečatljiv način u život vraća Pripjat, grad duhova u sjevernoj Ukrajini napušten nakon černobilske katastrofe.
Igrači “Isotopium: Chernobyla” u pravilu zazuje nakon ulaska u virtualni svijet i treba im vremena da uberu da upravljaju pravim majušnim robo-tenkovima unutar manje-više realnog modela Pripjata razrađenog do detalja i smještenog u podrumu zgrade u ukrajinskom gradu Brovariu udaljenom oko 150 kilometara od zabranjene zone.
“Kad zaigraju našu igru, prvih 5 do 10 minuta mnogi igrači ne shvaćaju da ona nije fiktivna,” kaže suosnivač koncepta Sergej Beskrestnov. “Oni nam šalju poruke: ‘Imate cool teksture, imate dobru grafiku, vaš dizajn je dobar, dobro napravljeno ili imate cool operativni sustav.'”
“Ljudi im onda odgovaraju: ‘To nije operativni sustav, to je stvarno,’ i igrači ne mogu vjerovati da je tako,” opisuje tipične reakcije nakon ulaska u virtualno-stvarni svijet Beskrestnov.
Rođen u Kijevu, on je imao samo 12 godina kad je 26. travnja 1986. nesreća u nuklearnoj elektrani Sovjetskog Saveza poslala oblake dima i nuklearnih čestica preko velikog dijela Europe i na evakuaciju prisilila više od 50 tisuća ljudi, uključujući Beskrestnov obitelj, piše Reuters.
Interijeri i eksterijeri na 180 četvornih metara
Obilježen događajem, Beskrestnov je s partnerom Aleksejem Fatejevim posegnuo za Google kartama i stotinama slika iz černobilskog područja da bi modelirao i rekreirao Pripjat i njegove znamenitosti, uključujući stambene zgrade, hotel, koncertnu dvoranu, zabavni park i stadion. Model grada se prostire na 180 četvornih metara i izaziva divljenje detaljima poput minijaturnih upozorenja o radioaktivnosti, grafitima na zidovima, interijerima napuštenih zgrada, stolovima, stolicama i generalno ‘spooky’ atmosferom. Realnost jedino narušava nuklearna elektrana, koja je dio modela dok je Pripjat u zbilji udaljena oko 2 kilometra od grada*.
Da bi se uronilo u postapokaliptičnu atmosferu “Isotopium: Chernobyla” treba odvojiti 60 kuna za vožnju u trajanju sat vremena. Model istovremeno može istraživati do 20 igrača, a Beskrestnova tvrtka, Remote Games, kaže da se za igru do sada registriralo 63 tisuće ljudi, uključujući oko 15 tisuća iz Francuske i 10 tisuća iz SAD-a.
Kamera postavljena na tenkove prenosi visokokvalitetan video signal u realnom vremenu i omogućuje vožnju bez latencije iliti zadrške. Gameplay podrazumijeva potragu za rijetkim elementom “Isotopiumom” čiji pronalazak donosi nagrade. Momci kažu da im je sljedeća ambicija razvoj igre s istim konceptom, u kojoj bi do 1,000 igrača istovremeno moglo upravljati različitim vrstama robota u kolonizaciji Marsa.
*Članak je osvježen radi ispravljanja netočne informacije o udaljenosti Černobilske nuklearne elektrane od Pripjata (navedena je udaljenost od 100 umjesto od oko 2 kilometra).
Pratite nas na Google vijestima
Grabancijaš djeluje s integritetom, neovisnošću i slobodom od pristranosti.