PolitikaPreporučeno

Na Istoku i Zapadu prve žrtve propagandnog rata | ‘ruska vojna operacija’ u Ukrajini

Hammer March - Pink Floyd - The Wall

Rusija je u petak uskratila pristup web stranicama pojedinih stranih medija, uključujući BBC i Deutsche Welle, uz optužbu da šire lažne informacije o ratu u Ukrajini.

>>>Kronologija rata u Ukrajini

Kremlj se ususret odluci opetovano žalio da zapadnjačke medijske organizacije nude pristrana, i često proturuska gledišta, istovremeno ignorirajući nasljeđe u kojem su razarajući imperijalistički pohodi na naftom bogat Irak ili prirodnim resursima i američkom vojnom opremom krcat Afganistan.

“Lažne informacije”

Ruski nadzornik komunikacija u petak je blokirao pristup web stranicama BBC-ja, Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty, Deutsche Welle i drugih.

“Pristup je ograničen prema nizu informacijskih resursa u vlasništvu stranaca,” piše u priopćenju nadzornog tijela, Roskomnadzora.

>>>Do svidanja VPN-u u Rusiji

“Razlog za ograničavanje pristupa tim informacijskim resursima na teritoriju Ruske Federacije njihovo je namjerno i sustavno širenje materijala koji sadrže lažne informacije.”

Strane medijske organizacije širile su laži o “suštini specijalne vojne operacije u Ukrajini, njezinom obliku, metodama borbenih operacija (napadi na stanovništvo, udari na civilnu infrastrukturu), gubicima ruskih oružanih snaga i civilnim žrtvama,” obrazložili su nadzornici.

Ruski parlament usvojio je u petak zakon koji predviđa zatvorsku kaznu do 15 godina zbog namjernog širenja “lažnih” informacija o oružanim snagama. “Ovaj će zakon nametnuti kaznu – i to vrlo strogu kaznu – onima koji su lagali i davali izjave koje su diskreditirale naše oružane snage”, rekao je Vjačeslav Volodin, predsjednik Dume.

Hladnoratovske doktrine

BBC je rekao da ga odluka regulatora neće odvratiti.

“Pristup točnim, neovisnim informacijama temeljno je ljudsko pravo koje ne bi trebalo biti uskraćeno ljudima Rusije, milijunima koji se na BBC News oslanjaju svakog tjedna. Mi ćemo nastaviti s našim naporima da BBC News učinimo dostupnim u Rusiji, i širom svijeta.”

>>>Rusi kontroliraju najveću nuklearnu elektranu u Europi | rat u Ukrajini

Europska unija prije je u tjednu zabranila rad, emitiranje sadržaja i programa ruskih medija pod državnom kontrolom, RT-a i Sputnika.

RT America u četvrtak je izvijestio da neposredno prestaje sa svim operacijama u Sjedinjenim Državama. Više od 100 zaposlenih primilo je najave otkaza, navodi CNBC.

Zabrana, cenzura, demonetizacija

Privatne kompanije, uključujući vlasnika Facebooka Metu, Alphabetov Google i YouTube i TikTok vće blokiraju pristup spomenutim izvorima na teritoriju Unije.

Google je RT i Sputnik demonetizirao preko svih svojih servisa.

Twitter je rekao da će se pridržavati europske naredbe.

>>>Ruski konvoj za opsadu Kijeva dugačak više od 64 kilometara | 1. ožujak | Maxar

BBC je u srijedu najavio četverosatni dnevni program na engleskom jeziku na kratkovalnim radio valovima Ukrajine i dijelova Rusije, oživljavajući antiknu doktrinu koja se u hladnoratovsko doba koristila za zaobilaženje cenzure i proboj Željezne zavjese.

Putin je u posljednjim izjavama za javnost Zapad opisao kao “carstvo laži” i ponovio da je “specijalna vojna operacija” temelj ruske sigunorsti nakon što je NATO signalizirao mogućnost širenje na Ukrajinu.

>>>‘Još jedan tabu je pao’: EU prvi put u povijesti naoružava drugu državu | rat u Ukrajini

Ruski dužnosnici ne koriste riječ “invazija” i kažu da su zapadjački mediji porpustili izvijestiti o onom što karakteriziraju kao “genocid” ljudi s ruskim jezikom u Ukrajini.

Pratite nas na Google vijestima

Grabancijaš/Reuters

Comments (5)

  1. […] Na Istoku i Zapadu prve žrtve propagandnog rata | ‘ruska vojna operacija&#… 04/03/2022 […]

  2. […] Na Istoku i Zapadu prve žrtve propagandnog rata | ‘ruska vojna operacija&#… 05/03/2022 […]

  3. […] Na Istoku i Zapadu prve žrtve propagandnog rata | ‘ruska vojna operacija&#… 05/03/2022 […]

  4. […] Na Istoku i Zapadu prve žrtve propagandnog rata | ‘ruska vojna operacija&#… 05/03/2022 […]

  5. […] Rusija je blokiranje zapadnjačkih izvora vijesti započela s početkom ožujka kad je uskraćen pristup BBC-ju, Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty, Deutsche Welle i drugima. Europska unija istovremeno je blokirala pristup ruskim državnim medijima RT-u i Sputniku (više). […]

Comments are closed.