PreporučenoTech

Novi Zeland utvrdio vezu između cjepiva Pfizer i smrti 26-godišnjaka, istražuje smrt 13-godišnjaka

Doza mRNK cjepiva Pfizer/BioNTecha; Foto: Jan Felix Christiansen

Vlasti Novog Zelanda u ponedjeljak su povezale smrt 26-godišnjeg muškarca s cjepivom protiv bolesti COVID-19 proizvođača Pfizer.

Preminuli je navodno rijetku upalu srca, miokarditis, iskusio nakon primanja prve doze.

>>>Švedska zbog upala srca zastaje s primjenom mRNK cjepiva Moderne u mlađoj populaciji

“S trenutačno dostupnim informacijama, vijeće je razmotrilo da je miokarditis vjerojatno uzrokovan cijepljenjem ove osobe,” navodi se u izjavi Neovisnog odbora za motrenje sigurnosti COVID-19 cjepiva.

Muškarac, koji je umro dva tjedna nakon prve doze, nije tražio zdravstveni savjet ili pomoć. Miokarditis je upala srčanog mišića koja može ograničiti učinkovitost srca u pumpanju krvi ili izazvati aritmiju.

>>>16-godišnjak pretrpio zastoj srca po cijepljenju, vlasti izdale smjernice za tjelovježbu | COVID-19

Odbor je također izvijestio o dva druga smrtna slučaja kod kojih postoji potencijalna veza između cjepiva i upala srca, uključujući smrt 13-godišnjaka. Za povezivanje cjepiva sa smrću djeteta treba još detalja, dok smrt muškarca u 60-im godinama života izgledno nije povezana s imunizacijom, rečeno je.

Smrt 26-godišnjaka druga je koju su novozelandske zdravstvene vlasti direktno vezale uz cjepivo Pfizera. Prva je zabilježena u kolovozu ove godine (više).

Osoba zadužena za odnose s javnošću pri Pfizeru za Reuters je potvrdila da je proizvođač upoznat sa slučajem ali nastavlja vjerovati kako koristi od cijepljenja nadilaze potencijalne rizike.

>>>Komisija nema bilješke o razgovorima dilerice straha i cjepiva von der Leyen i šefa Pfizera

Izjave, bilješke i preporuke različitih izvora, regulatora i zdravstvenih vlasti sugeriraju da su “raritetne” upale srca potaknute mRNK cjepivima učestalije od navoda farmaceuta.

Grabancijaš je ‘live’ na Google vijestima